Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Khajuraho szex szobrai?

2011.02.03
Khajuraho szex szobrai?


Sokszor azt látjuk, hogy az emberek gyakran hivatkoznak a Khajurahoi Templomokra ürügyként,hogy egyenlőségjelet tegyenek a hinduizmus (a hindu istenségek) a meztelenség és a szex közé .

Ami ténylegesen Khajuraho , amit tartalmaz , és aki valóban járt a Templomokban,az tudja miről van szó ? Itt vannak a tények .

A nevet: Khajuraho a khajura ( datolyapálma ) szóból lehet levezetni, amely a szabad területen nő,
Talán azért, mert volt itt két arany khajura-fából faragott kapu.
A régi neve Kharjuravahaka ( skorpió-tulajdonos) .A skorpió szimbolizálja a mérgező vágyat.
A templomok a Chandela királyok uralkodásának a végén épültek. A Chandelák a tantrikus kultusz követői voltak , amely tan úgy véli, hogy a földi vágyak kielégítése az út a végső megszabadulás elérésére.

Miért gondolkodtak így?

Mert a Tantrizmust már többnyire félreértették , és a Tantrák filozófiai része, mint a Mahanirvana tantra már teljesen feledésbe merült . Ez volt az egyik oka annak, hogy a Tantra elpusztult . Ennek ellenére továbbra is vannak lelkes követői szerte a világon,akik úgy tartják,hogy ez a lelki gyakorlat egy külön spirituális Út.

1 . Hangsúlyozni kell, hogy Khajuraho templomai , nem tartalmazhatnak szexuális témákat a templomban vagy az istenségek közelében, csak a külső faragványokon lehet ilyen.
Ezek azt jelentik,hogy a szexuális vágyaknak nincs helyük bent a templomban,mert a templom belseje a lelki világ szimbóluma.A szexuális tartalmú ikonok csak kívül lehetnek,vagyis a szexuális vágyakat kívül kell hagyni. A templomban az istenségek szobrai sohasem mezítelenek,és soha sincsenek szexuális pózban.
Azt is ábrázolják ezzel , hogy a templom tiszta , mint a lélek ( Atman ), amelyet nem befolyásolnak a szexuális vágyak és a többi természeti tendenciák , sors stb , míg a külső falakon lévő, szexuális jellegű faragványok, azt ábrázolják, hogy testi változások előfordulhatnak velünk .

2 . A faragványoknak csak 10%-a tartalmaz szexuális témákat , nem az istenek között, hanem a hétköznapi emberek között . A többi ábrázolás a hétköznapok eseményeivel foglalkozik.
Például a hölgyek smink alkalmazása , zenészek , fazekasok , gazdák stb Mindez távol van a Templomi istenektől. Ennek egyértelmű üzenete az,hogy bármilyen munkát is végezzünk,mindig Istennek kell a középpontban lennie. A világi tevékenységek csak külsőleg érintsenek bennünket.

3 . Az egy tévhit, hogy a Khajuraho templomain isteneket és istennőket láthatunk szex közben !!!,
 
4 . Khajuraho templomainak ikonjain, a Shiva , Nandi , Durga istennő , Vishnu inkarnációinak szobrai stb mind fel van öltözve . Istenszobrot meztelenül nem találunk.

5 . Egyébként Egész Indiában, sem találni istenszobrokat szexuális pózokban,de még aktokat sem.

6 . A férfi és nő egyesülése a hinduknál egy szépség típust jelenít meg, nem pedig szennyes pornót. A férfi-nő egyesülés: Shiva-Shakti egységét (ha úgy tetszik a lélek és a test egységét) jelenti.
Az alapvető egyetemes Isteni energia ( Shakti ) jelképe a nő. Shivával egyesülve,nem szexuális pózban,hanem androgün formában jelenik meg.

Ez azt jelenti hogy az istenség inkább kétnemű (androgün férfinő) mintsem két külön nemű.(férfi és nő).Ez a kétneműség a filozófiában is megfogalmazódik: ADVAITA.
Azt jelenti NEM KETTŐ. Non-duális.
A hindu művészet ezt fejezi ki: Amravati , Khajuraho , Konark , etc.templomainak ikonográfiájával. Az Ajanta barlangok szobrai is ábrázolják a férfit és a nőt, de nem szexuális pózban. Ez szigorúan tilos.

 
 

A mappában található képek előnézete Shiva

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.
 

 

Képgaléria


Utolsó kép



Archívum

Naptár
<< Szeptember / 2019 >>


Statisztika

Online: 1
Összes: 13984
Hónap: 589
Nap: 29